Pueblo Cautivo

Adoramos los pueblos y sus noticias

Barcelona

ERC pide inversiones a Sánchez si vol acords i JxCat li retreu actes provocadors | Jordi Alemany | BARCELONA | Política

BARCELONA

Amb la bilateral tecnica d’infraestructures convoca for a divendres, ERC i JxCat van aprofitar ahir to redoblar the presso sobre l’executiu espanyol perquè aumenti la inversió pactada in Catalunya, al mateix temps que come back to posar en relleu les discrepàncies en la necessitat ‘ejecutar el tram de la B-40 o quart cinturó entre Terrassa i Sabadell, son com a ronda nord. Els socis de govern van coincidir, això si, a denunciar que són els executius espanyols els que «planten» els catalans incomplint els compromisos amb les infraestructures i amb les inversions pactades, tal com van censurar per separat la portaveu republicana, Marta Vilalta, i los secretarios generales de Junts, Jordi Turull. Vilalta admetia que ara for ara «no hola ha confiança» amb el gobierno de Sánchez, a fet que fa «impossible» arribar a cap més acord, el que neglura el pressupost.

Turull, por la banda de seva, va a justificar que el gobierno no anés a acte convocat divendres amb la ministra Raquel Sánchez sobre acord to pass perquè ens va «semblar gairebé una provocació» que es fes la mateixa setmana que se sabia que només 35,77% of la inversión esperada se invierte en Catalunya. Voy a comentar que el gobierno de l’Estat hauria d’haver optó por «confondre’s amb el paisatge i no come a fer another anunci». Los secretarios generales de Junts van a recordar que sobre el conegut històricament com a quart cinturó l’executiu espanyol fa «anys i anys que no compleix», a diferència del tranvía que depende de la Generalitat, en referència a la C-60, que la Generalitat «anuncia el fa» en 1995.

Les posicions d’ERC i JxCat respecto al tranvía que el Estat cederá al gobierno porque el proyecto se ejecuta como una vuelta norte entre Terrassa i Sabadell són diametralment oposades. Vilalta va a reiterar que la ministra va a «imponer modelos de movilidad que no compartan» i va a calificar esta prolongación de la B-40, encara que sigui amb format de ronda, ronda de «caduc» i «obsolet». Respondió així al portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, quien reclamó al presidente de la Generalitat, Pere Aragonès, que es definís clarament en contra d’a esta infraestructura.

Por otro lado, Turull va a asegurar que per JxCat, el Departament de Vicepresidència i Territori, que en té la competència, el «per part del govern» tiene un «compromís amb aquesta infraestructura» un cop s’han deixat els plantejaments de traçats iniciales del cuarto cinturó i es fa com a ronda en consens amb el territorios.

El PSC se aprovechó de afegir llenya al foc en la nova discrepància, recordant l’episodi de l’ampliació de l’Aeroport, que fa difícil que amb les divisions al gobernar «les institucions vagin a l’una i siguem capaços de multiplicar les inversiones”, dice el portaveu al Parlament, Alícia Romero. El socialista va demanar-los una «actitud constructiva, de col·laboració i lleialtat», recordant-los govern havia treballat en aquest projecte.

DEJA UNA RESPUESTA

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *