Pueblo Cautivo

Adoramos los pueblos y sus noticias

Barcelona

Els docents hauran d’anar en el centro els primers dies de juliol | Rosa M. Bravo | barcelona | Educación

Barcelona

Avui es reuneixen representantes del Departament d’Educació amb el comitè de vaga, abans de la represa de les aturades els dies 29 i 30. No sembla que la trobada hagi de començar de la millor way possible, ja que el departament va informar ahir les direccions de centres educatius que els docents hauran de treballar, de manera presencial a les escoles i instituts, between 1 i el 7 de juliol.

Es una tracta d’una comunicació que tiene encès les alarmes i els ànims between the comunitat docent, ja que el juliol és un mes dirigida a la formació del professorat –a tall d’exemple, l’Escol–. També, porque las instrucciones que cada cualquier publica el departamento familiar a l’organització del curs decreten que les activitats dels docents at the centre acaben el 30 de junio. El document assenyala: «Tot i que amb caràcter general el mes de juliol es reserva perquè el personal docent pugui fer activitats de formació, la dirección del centro podrá requer-ne la presència els primers dies de juliol, en cas que es produeixin circumstàncies excepcionales que ho facin necesario.» A la concertada, el juliol és un mes de descans retribuït segons el conveni col·lectiu.

El portaveu del Ustec-Stes sindicat, Iolanda Segura, assenyalava ahir que una circumstància excepcional seria «la convocatoria de un claustre extraordinario porque tiene que ver con un tema urgente, pero no pas anar a treballar de manera regular». Las instrucciones mateixes indican que el personal docente dels centres educatius públics iniciará las actividades de organización del curso el 1 de diciembre. Seguramente aclareix que las instrucciones se negocien normalment al maig, entren en vigor el 1 de septiembre y las estan vigentes hasta el 31 de agosto. Por tanto, las fechas de inicio del curso venidero ya están negociadas, publicadas y en vigor, mientras que ara s’hauran de pactar el curso 2023/24.

Xavier Massó, secretarios generales de Catedráticos de Secundària, sale a demostrar ahir la seva indignació en Twitter, ni que decir tiene que «anunciar el dia abans [de la reunió] que el calendari està enllestit és un menyspreu ”. Segura va a calificar d ‘»inadmisible que s’estiguin donant instruccions» contradictòries respecte a les ja dictades. També que es faci abans de publicar l’ordre del nou calendari i sense que s’hagi negociat. Fonts del departament van assegurar que els sindicats saben que els cinc primers dies feiners de juliol es podran fer les reunions preparatòries del curs. També van a explicar que les adjudicacions d’estiu present alguns canvisi que «es modaran els documents d’organització que els permetin convocar als seus centres el professorat que tindran address to 1 de September for organitzar el curs següent». Els dies de juliol, afirma Educació, “ja són feiners encara que siguin no lectius”.

El pleno del Consell Escolar de Catalunya (CEC) va a votar ahir demanar a moratòria d’un curs en los calendarios de el nou para buscar el màxim consens i “posar pau a una comunidad educativa sorprendida e irritada por les formes de la conselleria”. Així recuerdo el dictamen de la CEC en el calendario escolar, que va ser aprobado por 24 votos a favor, divuit en contra i tres abstenciones.

El dictamen s’ha d’incorporar en l’ordre del calendari escolar que publicarà el DOGC, pero no és vinculant. Tanmateix, representa una dura crítica a la gestió del departament, a la que reprocha que, por primer cop en democràcia, a qüestió «tan delicada» como el avançament no va ser enviado a la CEC por ser debatuda «com és preceptiu», sinó que va ser anunciada en roda de premsa. El dictamen diu que es una tracta d’una decisió precipitada i unilateral que, tot i ser beneficiosa para un alumnado, tindrà implicacions en el sector turístic. El texto assenyala que no es defineix el vinculo entre “jornada lectiva” i “no lectiva”; que no es determina el papel dels municipis en la concreció de propostes educatives; que no es valora el impacto económico de les extraescolars que s’oferian les tardes de septiembre, i que es redueix el temps perquè els docents preparin el curs. També alerta que no s’ha concretat the responsabilitat de les direccions en el temps no lectiu, que no s’ha avaluat impacte en l’aprenentatge that could cause the intensivo joa i that the community education need bilitat després de dos cursos in pandemia.

DEJA UNA RESPUESTA

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.