Pueblo Cautivo

Adoramos los pueblos y sus noticias

Barcelona

“El hombre del vi aposta por potenciar el enoturismo y la sostenibilidad” | Mireia Rourera | barcelona | Compañía

Del 4 al 6 de abril se celebra en el recinto de Montjuïc de la Fira de Barcelona la segona edició de la Barcelona Wine Week (BWW), para donar a conèixer internacionalment els vins i caves de l’Estat, entre els quals hola ha els catalans, que en són un part molt important. Els vins i caves es van estar promocionant durant anys en el marc de l’Alimentària, pero finalmente el sector, por la seva singularitat i la seva importància, debe decidir fer un saló professional exclusiu. Així va néixer la BWW, la primera fira del món dedicada al vi de tot l’Estat, que es va estrenar en solitari el febrer del 2020. Due de la pandèmia, this segona edició es va anar ajornant i ara finalmente principis d’abril , coincidente, por casualidad i de manera excepcional, amb Alimentaria & Hostelco. «Nuestro principal objetivo es aumentar las oportunidades de negociación de las empresas expositoras, propiciant trobades i ocasions de contacte amb els compradors internacionals, distribuïdors i importdors, para aumentar les seves exportacions i facilitar accés a nous mercats», explica Javier Pagés, presidente de la saló i que també és presidente de la DO Cava.

¿El BWW es lo más importante que hay en la totalidad del estad?

Som la fira de referència del vi espanyol a nivell nacional i internacional. En esta edición participan más de 600 celdas, practicando todas las denominaciones de origen de España y los consejos reguladores. Els expositors estarán repartidos por les denominacions d’origen, pero com que hi ha alguns cellers que tenen més d’un DO i són suficientment grans, també hi haurà un espai de marques for a elles.

Amb la BWW es reactivarà el món del vi després de la pandèmia?

És veritat que la pandèmia va afectar molt el sector del vi i del cava perquè van lligats a la restauració ia l’hostaleria, que han patit molt, but the realitat és que el sector del vi ja s’ha reactivat i ara hi back to haver bone vende tant al país com en l’àmbit internacional. La fira pretén ser un punt de referència, un lloc on un cop cada dos anys es puguin donar a conèixer les novetats, es pugui parlar dels temes que preocupen el món del vi i, for als compradors, un lloc on poder trobar-se amb els cellers que ja coneix i conèixer-ne de nous, un espai para dinamizar el sector. Ha de servir perquè els compradors puguin descobrir cellers i vins i caves que sense aquest marc potser no trobarien. La fira el que fa és aglutinar aquests 600 cellers i propiciar els intercanvis i els negocis i posar-se al dia del que pass i el que passarà en el món del vi. Es una fira profesional, pero podria ser muy atractiva para als consumidors.

A dels grans temes de la fira, a dels eixos vertebradors de les conferències que s’hi faran, és la sustentabilidad?

El paper clau de les varietats autòctones de raïm, les que més s’adapten a la terra, i la seva contribuyó a un cultivo sostenible, serà el fil conductor de bona part de les activitats d’questa BWW. Volem fer valdre les nostres varietats més conegudes (en negre tenim l’ull de llebre i garnatxes, i en blancs tenim el xarel·lo, el parellada, el macabeu, el verdejo, albinyo) i posar sobre la taula varietats que havien quedat arraconades i s’estan rescatant, que donen nous sabores…

Otro tema del que se hablará en esta BWW será el enoturismo.

Si, muy importante i eso interesa mucho. Els cellers son al territorios, son macos, tenen arquitectura, alguns forman parte de la cultura de la mateixa terra; en el voltant d’aquests cellers sovint hi ha localitats amb monumentos preciosos, el paisatge és espectacular ia la gent li agrada sortir, visit els cellers i combinar-ho amb la visita a los territorios. El món de l’enoturisme ara mateix es desenvolupant muy interesante en el terreny turístic. Als Estats Units, en California, ara mateix és un negoci molt potent.

¿Als cellers está interesado en aquest turisme?

Molt, porque es un negoci addicional que tenen: poden rebre la gent, ensenyar les seves marques, les vinyes, i dones a la gent una experiència de consum que es comparteix en grup, because a lot of gent hi va en família or amb los amigos…

Enoturismo en nuestra casa de creix. També entre los turistas extraños?

I tant, penseu que en l’àmbit internacional hi ha agències de viatges especialitzades en enoturisme i gent a qui li agrada viatjar i conèixer vins of diversitys region. Un japonès, por ejemplo, visite el Penedès, després La Rioja, després Bordeus…, a cada lloc coneix les ciutats més importants, dos o tres cellers, on li fan tasts amb high gastronomy, l’atén l’enòleg, pregunta sobre els vins, visit the area, el paisatge, ho combine amb other activitats, cicloturisme or walkades, or el que sigui … I això cada vegada s’està desenvolupant més, i és a molt valuós Tourist. La idea del sector de la Haya es insistir en aquest camí. I només intereses als cellers, intereses también als pobles, porque tot això reactivar la economía local, crea feina i, a més, és un turisme respectuós.

El vi és un producte que creix. Avui es va a un restaurante i tan importante és el plat com la copa.

Sí, és així. Si vas a un restaurante, el vi és parte de l’experiència gastronòmica. Poder escollir a vi u otro, la xerrada que hi ha darrere de la tria, el maridatge … El món del vi forma parte de nuestra cultura, nuestra gastronomía, i això està creixent molt perquè la gent cada vegada disfruta més d’ aquest tipus d’experiència. Tenim la sort que at our house tenim una de les millors gastronomies del món i que la tradició de barrejar menjar i hay una cosa muy nuestra i ens agrada moltíssim. I on hi ha turisme i gastronomonomia es desenvolupa el sector del vi. Pienso en les illes balears, por ejemplo, en estan sorgint vins molt bons.

yo en catalunya?

L’Empordà o el Montsant en són un exemple claríssim. Són denominacions d’origen que siempre existieron pero que no tuvieron la importància i el creixement que han tingut els darrers anys.

En Catalunya els restaurants cada cop introdueixen més vins propis?

Sí, porque la demanda ha crecido mucho. Les denominacions d’origen de Catalunya i la riquesa del vi que hi ha són espectaculars. Hola ha moltíssims cellers amb varietats molt diferents. Podríem hablar, por ejemplo, de la Conca de Barberà, una DO sobre hi tiene una variedad que es diu trepat que fa un vi negre boníssim i molt different. Cada área té les seves varietats i la gent cada vegada les coneix més i s’hi més interesado. hola ha mucha gent que està descobrint la gastronomia i el vi. El sector ha treballat molt para fer créixer aquest interes i la cultura de vi. També ha producido mucha literatura. Ens anem culturitzant.

En este BWW hola tiene un programa amb moltes propostes.

Cuando explicó que a dels eixos del saló és la sostenibilidad, en a de les xerrades, por ejemplo, hablará de com les our varietats de raïm s’han adaptat to the climate, de què s’està fent perquè les vinyes necessitin menys agua. También haurà el Wine Tasting Journey / Hidden Grapes, una actividad directa de Ricardo Herrera, Enoaula, que dispondrá de una barra de vins de varietats autòctones minororiries. Hola haurà el Speaker’s Corner del espai, en es se hablará, entre otras cosas, del vi como factor cultural, pero también espais es faran conferències sobre les oportunitats i els reptes que té el món del vi. Hablará sobre los mercats y el posicionamiento del there espanyol en aquests mercats. Penseu que del vi espanyol més de la meitat s’exporta fora, encara que no tot és embotellat.

Què vol dir?

Que hi has països que compren els nostres vins sin embargo després ells l’embotellen i hi posen el valor afegit, tot i que nosaltres som a potència mundial en el sector del vi i cada cop venem més vi embotellat. Som el país que tenim més vinya del món. ¡Això es impresionante!

I el vi ecològic?

Creix, the majoria de cellers treballen to look at com reduir el consum d’aigua, com reduir la petjada del diòxid de carboni. Una de les coses és anar disminuint el pes de les ampolles. En el sector de la DO Cava, en 2025 total la mirada superior será la producción ecológica.

Habla de la cantera. A la BWW hi haurà un tast amb el títol ‘Els 7 magnífics’.

Sí, el periodista Ramon Francàs dirigirá la sumiller Els 7 magnífics de la cantera, a tast exclusiu de caves selects que está troben ara disponible en el mercat i amb un mínim de 10 anys de criança, representatius de la piramide qualitativa de la DO Cava. D’aquests set caves, a més, el conjunt de les seves vinyes són veritables paratges, paisatges preciosos.

També es lliuraran els Barcelona Rosé International Bubbles Awards, que premien els millors escumosos rosats.

Es un premio que la BWW tiene para ofrecer, sin embargo, que estén totalmente integrados en la celebració del saló. La intención es promocionar la calidad de los escumosos rosats.

El Parlamento Europeo volia posar a les botelles de vi una etiqueta com les que posen als paquets de tabac advertint que consumir molt puede provocar càncer. El sector ho ha parat.

Sí, i es posarà una etiqueta on es recomanarà un consum responsable de vi. El que voloen fer ens amoïna molt perquè veiem amb preocupació que hi has a sèrie de gent que de alguna manera considera al alcohol como algo que es perjudicial para la salud. Se abusa de I és veritat. Pero aquí cal dir que hi tiene mucha diferencia entre els destil·lats i el vi, que té una graduació d’uns 11 graus, que es consumaix en general while es menja i que per a nosaltres i the culture of vi és aliment . Hauria sigut un desastre posar una etiqueta com les que surten als paquets de tabac. Nosaltres diem que tant per la manera com es consumaix el vi com pel fet que no hi ha cap estudi que relacioni el consum de vi amb el càncer, i mira que se n’han fet !, no entenem this visió. Ara bé, nosaltres som els primers que defencem i potenciem el consum moderat del vi. Si us mireu bé les etiquetes de les ampolles, ja hi diu que es moderi el consum de vi. El vi no s’ha de take de manera desmesurada, el vi s’ha de gaudir de manera civilitzada.

DEJA UNA RESPUESTA

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.