Pueblo Cautivo

Adoramos los pueblos y sus noticias

Barcelona

Barcelona prohibirá els bicitaxis durant mig any a la Sagrada Família, Eixample, Paral·lel, Park Güell i Camp Nou | ACN | barcelona | Compañía

El Ajuntament de Barcelona ha aprobado inicialmente un decreto que prohíbe la circulación dels cicles de més de dues rodes (tipo C1) que realiza una activitat d’explotació econòmica, els bicitaxis, a differents zones de la ciutat i durant un període de sis mesos . La restricción regirá principalmente durante el período de la actividad turística cuando concurran mayores circunstancias de ocupación y uso del espacio público. El decreto entrará en vigor con la aprobación definitiva. La prohibició de circulació d’aquests Vehicles, también anomenats rickshaws o Trixisse aplicará a los cinc àmbits de la ciutat: a la Sagrada Família, al Quadrat d’Or de l’Eixample, a la avinguda Paral·lel, al Park Güell i al Camp Nou.

La nova restricció circulatòria s’afegeix als decrets dels districtes de Ciutat Vella i de Sant Martí on each any, especialmente durant els mesos d’estiu, també es limit la circulació d’aquest tipus de vehicle a determinats itineraris. El objectiu de la mesura és alleugerir l’ocupació de l’Espai públic i les molèsties for als veïns, és a dir, garantizará el equilibrio entre la vida veïnal y los demás usos de l’Espai públic.

La tercera tinenta d’alcaldia i regidora de Mobilitat, Laia Bonet, assegurat que «els bicitaxis no responden al model de mobilitat ni al model turístic que el govern municipal vol per la ciutat: generen molèsties de circulació, problemes de seguretat i fan competència deslleial al taxi». «Des de l’Ajuntament de Barcelona estem utilitzant tots els instruments que tenim al nostra abast to garantice the seguretat a espai públic, but insistim en que cal que la Generalitat faci la seva feina i prohibeixi aquesta activitat», ha afirmado.

El Ajuntament de Barcelona ha detectado que en els darrers anys, malgrat l’entrada en vigor de les restrictions als cicles de més de dues rodes i als Vehicles de mobilitat personal d’ús comercial de Ciutat Vella i Sant Martí, the impacte of creixement de l’activitat econòmica i del turisme to other zones de la ciutat ha provocado el desbordament d’questa vehicle cap a some districts, així com cap a determinats àmbits i zones emblemàtiques de la ciutat amb un interès artístic, cultural, esportiu o de grans esdeveniments . En consecuencia, en aquests espais se observa la mateixa problemàtica de saturació de l’ús de l’Espai públic provocando un incremento de problemes de convivència entre els diversos tipus de mobilitat.

La mesura de prohibir la circulació dels bicitaxis es pren, segons el consistori, for the necessitat d’assegurar que la mobilitat de la ciutadania es realitzi amb seguretat, especialment els desplaçaments de vianants, bicicletes i certs Vehicles de mobilitat personal, fent compatible l ‘ equitativa distribució del espai públic entre totes los persones usuàries de la via.

L’Ordenança de circulació de vianants i Vehicles obliga a aquests Vehicles a estar inscrits en un registre municipal. Esta mesura només implica la seva identació pero no constituye un títol habilitant per poder exercir l’activitat econòmica de transport de viatgers des de la via pública.

Por otro lado, el Ayuntamiento de Barcelona está en conversaciones con la Generalitat perquè reguli aquest tipus d’activitat econòmica, en tant que competentes en matèria de transports de passatgers.

DEJA UNA RESPUESTA

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.